Steg för att lyckas på en onlinemarknad

Några taktiker har uthärdat tidens tand, även om du kan testa hundratals av dem på varje marknad. Följ dessa sju enkla steg för att säkerställa långsiktig framgång med ditt nya marknadsplatskonto.

Förbättra innehållet i din produkt.

Köpare kan se produktlistor, men de kan inte köpa produkterna de ser.

Vad är grejen med det?

Innehållet i din produkt. Konsumenter övertalas ofta att göra inköp av det språk som används i produkttitlar, beskrivningar och klassificeringar. Lägg ner mer arbete på dessa fronter för att få dina listor till toppen av sökresultaten på marknaden. Om du vill öka försäljningen och medvetenheten kan tjänster som Feedonomics hjälpa dig.

För att annonsera måste du vara beredd.

De flesta produktsidor har många annonser. Dessa, å andra sidan, är inte dina vanliga popup-fönster och banners, och det är den typen av annonser som klickas på.

Åtminstone måste du spendera lite pengar på digital marknadsföring för att få dina produkter uppmärksammade på marknadsplatser. För att illustrera, tänk på att Amazon-annonsering ökar ChannelAdvisors säljartillväxt med 63%.)

Gör en vinstprognose.

Säljarens transaktionskostnader, provisioner och krav varierar från marknadsplats till marknadsplats. För att dra nytta av dessa kanaler imorgon är det viktigt att lära sig om deras skillnader idag.

Automatisera din prissättningsprocess.

Även om du har angett priser för dina produkter i din onlinebutik, garanterar det inte att samma avgifter kommer att tillämpas på alla marknadsplatser.

På marknadsplatser väljer kunder ofta att köpa samma varor till olika priser.

För att hålla jämna steg med dina konkurrenter på denna marknad måste du ändra priset på varje produkt i enlighet med detta. Till och med en bit av en cent kan göra hela skillnaden i världen. Algoritmiska repricerare används ofta av säljare för att effektivisera denna process.

Utveckla ett bredare utbud av fraktalternativ.

Shoppare på den öppna marknaden är inte bara intresserade av snabb och gratis leverans, och de är förberedda på det. Fri leverans förväntas för närvarande av 96 % av kunderna, och 26 % kan överge en kundvagn på grund av långsam leverans.

På grund av dessa förväntningar kan du snart upptäcka att fullgörandekostnader tär på dina intäkter. Därför är det viktigt att ha pålitliga, konkurrenskraftiga transportpriser och leveransalternativ.

Överväg följande idéer för att bredda dina leveransalternativ. Vissa säljare använder Amazon FBA, medan andra använder tredjepartslogistikföretag som ShipBob eller ShipStation för att uppfylla sina fraktbehov.

Olika tillvägagångssätt används för att tillhandahålla den mest effektiva och kostnadseffektiva leveransmetoden för varje köp. Om så är fallet kan du använda UPS och FedEx för vissa försändelser och US Postal Service för andra.

Anpassningsförmåga är nyckeln.

När ditt e-handelsföretag växer, kommer du att vilja börja sälja på flera internetmarknadsplatser.

Det är viktigt att effektivisera din tillväxt när du gör detta. Många organisationer gör detta genom att förlita sig på en e-handelsplattform utformad för att fungera med en mängd olika marknadsplatser. Undvik att ladda upp produktdata igen och varna istället plattformen när den ska dela den med en annan marknadsplats, snarare än att behöva göra det varje gång du bestämmer dig för att utöka din verksamhet.

Comments are closed.